10 najčastejších príčin padania vlasov

  

Počet žien trpiacich vypadávaním vlasov na svete sa stále zvyšuje, ale hovorí sa o ňom menej ako u mužov. Prečo je to tak? Po prvé, u žien zväčša nedochádza k úplnému plešateniu a po druhé, väčšina odborníkov sa domnieva, že stav je len prechodný a časom sa upraví.

Medzi najčastejšie príčiny padania vlasov u žien patrí:

 

  1. Nízka hladina železa – môže spôsobiť vypadávanie vlasov. Pre zistenie, či sa skutočne jedná o tento problém je nutné urobiť test krvného obrazu u obvodného lekára. Ten môže stanoviť diagnózu anémie veľmi jednoducho a následne nasadiť podpornú liečbu vo forme vnútorného užívania železa. Neodporúčame svojvoľné nasadenie železa, nakoľko príliš veľa železa môže organizmu uškodiť.

 

  1. Problémy so štítnou žľazou – môže sa jednať o zníženú alebo zvýšenú funkciu štítnej žľazy – obidva problémy môžu spôsobovať vypadávanie vlasov. Pokiaľ sa diagnóza potvrdí, je nutná liečba pomocou adekvátnych liekov. 

 

  1. Nízka hladina estrogénu (menopauza):mnoho žien zaznamenáva problémy s vypadávaním vlasov v období menopauzy a po nej, kedy hladina estrogénu v organizme výrazne klesá. Na trhu existuje mnoho voľne dostupných preparátov, ktoré sa odporúčajú pre lepšie zvládnutie menopauzy a udržiavajú hormóny v rovnováhe. Rovnako však nie je na škodu navštíviť lekára a upraviť jedálniček a celkový životný štýl.

 

  1. Tehotenstvo:podobne na tom môžu byť aj čerstvé mamičky, ktorých strata vlasov je zvýšená najmä v prvých šiestich mesiacoch po pôrode. Deje sa tak preto, lebo sa vyrovnáva hladina estrogénu v organizme. Je to proces, ktorým sa organizmus dostáva do svojho pôvodného stavu a je zväčša prechodný.

 

  1. Dojčenie - niekedy dochádza k vypadávaniu vlasov aj kvôli dojčeniu, pretože vtedy sú zvýšené nároky na pestrú a energicky výdatnú stravu. Preto je vhodné mať vyvážený a plnohodnotný jedálniček aj v tomto období. Takáto strava urýchli proces regenerácie organizmu a doplní jeho stratu živín a minerálov.

 

  1. Stres:tento stav vysvetľuje mnoho náhlej straty vlasov. Vypadávanie sa zvykne objaviť zhruba dva až tri mesiace po prekonaní silného stresu. Rovnako však sem môžeme zaradiť aj stres po pôrode či dlhodobý stres spôsobený pracovným vyťažením či náročným štúdiom.

 

  1. Anestéza – operácie a pôsobenie anestézie môže byť taktiež príčinou vypadávania vlasov.

 

  1. Užívanie liekov – vedľajším účinkom užívania liekov môže byť tiež vypadávanie vlasov. Pokiaľ sa tak deje, konzultujte ich užívanie u svojho lekára. Do tejto kategórie spadá aj hormonálna antikoncepcia.

 

  1. Predávkovanie vitamínom A  alebo selénom: Nedostatok vitamínu A alebo selénu môže spôsobiť vypadávanie vlasov, ale rovnako aj ich nadbytok spôsobený predávkovaním. Buďte preto opatrní pri užívaní rôznych multivitamínových prípravkov, pretože vitamín A aj selén môžu bo vyšších dávkach pôsobiť pre organizmus toxicky.

 

  1. Fajčenie – niekoľko štúdií preukázalo súvislosť medzi fajčením a padaním vlasov u mužov. Žiadna podobná štúdia preukazujúca túto súvislosť u žien nebola vykonaná, ale bez ohľadu na tento fakt si je treba uvedomiť, že fajčenie je škodlivé z mnohých iných dôvod či už má súvis so stratou vlasov alebo nie.

 

Ako postupovať pri zvýšenom padaní vlasov?

Najlepším riešením je vyhľadať lekára a požiadať ho o vyšetrenie. Na základe krvných testov sa zistí hladina železa v krvi, zinku, funkcia štítnej žľazy a hladina estrogénu. Pokiaľ sa nezistí príčina, potom prichádza do úvahy genetika, nesprávna starostlivosť či životospráva.

 

Čo môžeme pre svoje vlasy urobiť?

Vhodné je zmeniť stravovacie návyky a zaradiť do svojho jedálnička vo zvýšenej miere tieto potraviny: ryby, ryžu, strukoviny, zeleninu a ovocie. Rovnako pridajte aj rôzne semienka, ľan, sézam, tekvicové jadierka, slnečnicu či vlašské orechy, pretože sú bohaté na rôzne minerálne látky, stopové prvky či nenasýtené mastné kyseliny.

Vyskúšajte niektorý z voľne dostupných prípravkov vo forme výživových doplnkov na vlasy, ktorých zloženie je prispôsobené tak, aby vlasom dodali všetky potrebné živiny na rast a spevnenie (napr. Donna hair FORTE). Tieto vitamíny majú pozitívny vplyv nielen na vlasy ale aj na vlasovú pokožku. 

Zamerajte svoj výber na vlasové produkty, ktoré vlasy zbytočne nezaťažujú, vyhnite sa produktom so silikónmi, parabénmi či minerálnymi olejmi. Uprednostnite prírodné zloženie.

Stimulujte pokožku vlasov jemnou masážou, čím podporíte jej správne prekrvenie.

Pokiaľ nemáte problém s lupinami a precitlivenou vlasovou pokožkou, vyskúšajte chinínové šampónyvlasové vody na báze chinínu, ktorý pôsobí ako stimulant vlasových korienkov. Urýchľuje a obnovuje rast vlasov dokonca i tam, kde sme sa s nimi už navždy rozlúčili.

 

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Viac informácií tu